Wednesday, March 18, 2015

Lost and found?

Alhamdulillah, atas nikmat yang kita nampak dan tidak. Yang datang dalam bentuk konkrit mahu pun abstrak. Yang kita boleh pegang dan yang hanya boleh dirasa di hati. Alhamdulillah.

Saya tak tahu kenapa. Cuma belakangan ni, selalu keciciran barang. Entah, saya bukan jenis yang senang hilang barang. Ujian barangkali.

Kelmarin, saya hilang dompet. Serasa ini pertama kali sepanjang saya mempunyai dompet. Yang saya baru perasan bila lewat malam. Terus dail nombor CIB untuk terminate card credit.

Ada hikmah barangkali. Ingin cuci harta bak kata orang. Atau kafarah dosa di mana-mana.

Dan semalam, saya pergi ke bank. Untuk ganti kad yang baru.

Kelakar sedikit bila, tandatangan saya bermasalah. Kata pegawai tersebut,'It's totally different" bila dirujuk pada tandatangan yang direkodkan 5 tahun yang lepas. Sudahnya saya terpaksa berlatih untuk pastikan tandatangan saya itu sama. Alhamdulillah, berjaya :)

Selesai urusan di bank, saya menuju ke Misr Turk, untuk hadiri kelas arab saya. Level yang paling lama, sudah 10 bulan. Dalam perjalanan, pegawai tersebut hubungi saya, menyatakan saya perlukan surat dari kedutaan dan pengesahan saya pelajar dari university (kad pelajar). Allah.

Disebabkan masih ada masa, saya pergi ke bangunan Mara, jumpa dengan pegawai dan alhamdulillah, bisa diatur :)

Dan saya teruskan kelas arab pada petang itu..dan kami sambut birthday ustazah suria. :)

Sentiasa percaya yang setiap yang hilang itu, gantinya lebih baik.
Sentiasa mencari hikmah di sebalik perkara yang berlaku.

Moga diberi kekuatan untuk teruskan hari yang mendatang, Nampaknya, tahun akhir ini memang sukar dari sebelumnya. Banyak hak yang perlu ditunaikan,  banyak misi yang perlu dicapai.

Moga sentiasa ikhlas beribadah keranaNya.


No comments:

Post a Comment